fredag 2 oktober 2009



Några projekt fick jag ta med mig och göra klart på bokmässan. Den lilla lådan fick bli pappersbehållare och sedan bokbehållare. Jag häftade koptiskt för hela slanten. Den fyrkantiga, stående boken har jag gjort prickar under klotet med ryggpapp. Jag stansade helt enkelt ut dem och limmade fast dem där jag tyckte de skulle sitta. Därefter la jag boken i en knäledspress med ett liggunderlag på ovansidan. Då trycks allt ut i alla håligheter och man behöver inte eftergrejsa med falsben utan det blir fix färdigt direkt, sådant gillar jag.
Boken som ligger framför "prickboken" har jag klistermarmorerat med hjälp av en trägaffel , en sådan som man brukar röra om spagetti med. Till den andra boken har jag använt en gummiskrapa av typen som kakelläggare brukar fösa ut kakelmix med.

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, så fint Lena!
    Bild nr 2 får jag gåshud av ;) Såååå vackert!

    SvaraRadera