lördag 30 april 2011




Jag jobbar på inför tisdagens frukostkafé. Mina saker kommer att finnas till allmän beskådan på Kapitän under maj. Jag planerar att berätta hur det kom sig att jag blev så fångad av det här med bokbinderi. Jag lärde mig att använda magneter på en kurs via bokbindarkompetens. Vi fick också lära oss ett, för mig, nytt sätt att klä lådor.

I am planning to show some of my books and boxes during may. The one on the picture is a magnetic box. I learnt how to do it on a workshop at bokbindarkompetens.

5 kommentarer:

  1. Boken jag köpte som present till min kinesiske vän Shu, det presentpaketet öppnade han under en tågresa. Jag tror aldrig att en bok har blivit beundrad av så många människor på en gång. Hela tågvagnen flockades och kunde knappt tro på att den inte var maskingjord. Det var tummar upp från alla kineser, de var otroligt intresserade.

    SvaraRadera
  2. Kul för dig att få vara med om och för mig att få höra. Kineser verkar mer spontana än svenskar i allmänhet tenderar att vara. Den synen hade varit märklig på ett tåg på väg till tex Västerås.Du måste ha en hel del bra stoff till intressanta bilder i huvudet. fniss fniss
    (jag såg boken bredvid packningen och blev glad att den fick vara ute och resa med dig).

    SvaraRadera
  3. Hej! Fantastiskt kul att se alla fina grejer på Kapitän i morse.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det gick strålande i morse på Kapitän. Jag ska gå dit och beskåda dina vackra alster en annan dag. Spännande! Kram

    SvaraRadera
  5. Desiré- kul att höra och kul att du hälsat på här på bloggen.

    Cissi- Jag hade kul på Kapitän och fick många frågor och intressanta samtal. Några köpte böcker och några ville veta mer åter några ville besöka min verkstad. Nu har jag tid att ta itu med allt som väntat medan jag fixat allt inför utställningen,
    ( t ex att limma ihop en låda och fixa en pärm..)

    SvaraRadera