onsdag 6 juli 2011

Årets kurs i bokbinderi på Kävesta är slut och många har åkt hem med personliga böcker och annat med fina mönster, som de gjort själva enligt konstens alla regler.


The workshop in Kävesta is over for this year, many of the participants has gone home with lovely books with patterns made during the week.
En och annan gjorde några extraprojekt, t ex påsar av sina papper.


Some made small bags out of their paper.
Flitens lampa lös under veckan.


Hard work.
En liten bältesbok kan det bli om man får bestämma själv.


A small book to hang on your belt, if you are to decide by your self.
Efter en veckas arbete med bokbindning kan det behövas lite vila under ett träd på skolans område. Skolans Grythyttemöbler kunde inte sittas på för de blev, trist nog, stulna i höstas.


Some rest is needed after a weeks bookbinding.
Årets kursare. Jag gör någon konstig min men på de andra bilderna doldes någon eller så var det ännu konstigare miner.


the group of the year.
Med hörn, främre skoning och mönster av korkar och leksaksbilar.


Patterns made with carweels, and other things.
Fredagens utställning.


Friday excebition.

3 kommentarer:

  1. Härligt!:) Något annat ord finns inte för all skön bokbinderikonst.

    Karin

    SvaraRadera
  2. Blir riktigt sugen. Ser jättefint ut. Jag kan vara intresserad av lådkurs om det blir av. Är på vinön och kopplar av. Härligt :)

    SvaraRadera
  3. Pettas: Jag tyckte mig se en viss nöjdhet i kursdeltagarnas ansikten och utvärderingarna gjorde mig glad.

    Lenaslera: Det blir en lådkurs 2-3 september, den är eventuellt full redan men någon kan få förhinder. Jag ska mejla dem som sagt att de vill gå den och höra av mig till dig om hur det blir.
    Härligt med Vinön. Härligt med bokbinderi också så klart, som Pettas sa.

    SvaraRadera