måndag 23 juli 2012





Sista veckan i juni, dagen efter min  andra dotters bröllop, hade jag återigen en sommarkurs på Kävesta folkhögskola. Ibland är livet intensivt med flyttar och fest om vart annat, och så en kurs..
Jag fick vara i en ny lokal, där de annars brukar ha textiltryck. Jag kom på att jag utvecklat min strategi vilket gör att deltagarna hinner mer på kortare tid. Ändå har jag dragit ner på tempot, så att inte de ska bli alltför stressade. Det går ihop på något konstigt sätt. En ny lokal lockar fram nya sätt. Det var rymligt och alla jobbade på. 


Många  mönster blev det och en del fick svårt att sova för att nya idéer skulle testas dagen därpå. 
 
lager på lager  och färgkombinationer växte fram.







Vi hade hela husets bottenvåning för oss själva, inklusive dansgolv med speglar. 

 

 Det är spännande när deltagarna delger hur de gjort. 



 




 Många var förvånade över hur fina deras böcker blev. Det är något återkommande vid varje kurs och något jag eftersträvar, att deltagarna ska upptäcka att de kan mer än de tror och få känna glädjen över att lyckas. 

























                                     

                                                                                      


                                    



                   
                                     

Årets kursare på Kävesta och jag. 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar