söndag 28 november 2010

Jag behöver en korg att ställa mindre klotrullar, (material man har runt böcker), i. Att återvinna är något jag gärna sysslar med. Om något har minsta potential till att kunna användas, så tycker jag att man ska det. Det kanske är mitt västerbottniska arv, att slöjda till det man behöver, när det behövs, och klura ut hur och i vilket material. Min brorson gav mig en påse med band från ett nedlagt bokbinderi. De var ganska stela och används till förstärkning i bokryggar. På Leksands folkhögskola använder man parkum, (ett bomullsmaterial där ena sidan är flossad), som är mer mjukt och följsamt. En del av banden får helt enkelt bli en korg. Vi får se hur det går. (På recycle-linjen, som jag nyligen var på, gjorde de korgar av wellpapp och tidningspapper och annat kul).

Vissa dagar känns kökets golvvärme lockande att vistas på.
Jag hoppas korgen blir hållbar nog för kloten.

5 kommentarer:

  1. Vilken snygg återvinnings-korg du håller på att göra! Supersnygg verkligen.
    ...å så dreglar jag lite över den vackra färgen på väggarna i ert kök ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är nog den enda förutom oss som gillar vår färg i köket. Annars brukar folk på olika sätt indikera att det skulle vara snyggt att måla väggen röd, turkos eller någon annan hip färg.
    Underförstått, eller helt öppet brukar de säga att de aldrig skulle välja den färgen vi valt.
    Men det spelar ingen roll, för vi tycker om den ändå.

    SvaraRadera
  3. Nej, jag är inte den enda - Håkan gillar också färgen i ert kök skarpt. Han har varit inne på att måla om vårt kök i samma kulör :-)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken fin korg! Jag blir sugen på att göra nåt liknande....

    SvaraRadera