söndag 14 augusti 2011


En liten kurs, under försommaren i verkstaden, som jag missat att lägga in. Trivsamma kursdeltagare, som gjorde var sin bok under en dag. De har även gjort klistermarmoreringen. Jag tycker att de lyckades bra med sina första alster.

Det har varit en del som har hänt i livet, roliga saker, som att min dotter gifte sig igår. Det har upptagit min tid på sistone, men nu är den lyckade festen ett glatt minne.

Jag fick syn på en text om mig på svensk form, som jag missat.

Sedan sista inlägget har jag ansökt om medlemskap på Konsthantverkarna i Örebro, och pratat på ett medlemsmöte och visat alster. Vi får se hur det går...


Kurs?
Om tillräckligt många söker grundkurs i bokbinderi via medborgarskolan så blir det kursstart strax med mig som ledare, en kväll i veckan. Det handlar om att ta isär en pocketbok och häfta den med hårda pärmar enligt konstens alla regler. Kursen kommer att vara på Tulegatan i bokbindarföreningens lokaler. Det står inget på punkten kursledare, för jag var inte tillfrågad när annonsen sattes in.

ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Bodde jag i Örebro skulle jag slå till med kursen direkt! Vad roligt med konsthantverkarna! Jag håller tummarna och tycker förstås att dina bokbinderiprodukter skulle passa in alldeles utmärkt där. Kram

    SvaraRadera
  2. Cissi - jag läste just ett mejl jag missat från konsthantverkarna där det stod att jag får vara med. Kul, kul, så nu ska här produceras.

    SvaraRadera