tisdag 7 augusti 2012


Lastbil nr 1 på infart och vi är beredda. 
Ett pappersskåp på plats. Jag har försökt tänka till så det knakar var varje sak ska stå. En del skåp hade jag ändå lyckats glömma bort att jag hade. Det är svårt att ha en total överblick på allt om det är förvarat på en vind i ett garage, i en källare och i en arbetslokal. Det ska bli spännande att se hur allt tar sig ut på samma plan i en stor lokal.
 Min förgyllningspress på ingång. 

 Lite trätyper...

 Lastbil nr 1 är tömd och nr 2 kom just...

 solen ligger på och det blir svettigt. Kartonger efter kartonger och så en och annan press eller giljotin...

 arkivskåp, rätt tunga...flyttkillarna Emil och Micke kämpar på

 lite pressar tar plats och skåp

 mer grejer in till inre rummet...



 yttre rummet börjar bli rätt fullt.

 
ännu mer ska in ....



det mesta klarade sig bra ett skåp såg dessvärre ut så här ...
 
några barn från trakten ville hjälpa till. 
 Så kom kvällen och maken dök in och vi fixade och donade till 23.30 och idag ska jag tillbaka och fortsätta under dagen och på kvällen kommer maken igen och vi arbetar på för att få allt på plats så att det går att jobba. 









4 kommentarer:

  1. åååå, det måste vara fantastiskt kul. Ser fram emot att se det färdig möblerade resultatet.... bilder, bilder jag vill se bilder :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket jobb. Men tänk att ha allt samlat. Härligt det blir att sätta igång att arbeta sen... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt mycket jobb men en glädje att få se allt samlat. Det har varit svårt att ha någon översikt tidigare, när allt var på olika plan och i olika förråd. Nu får man en helt annan känsla. Idag ska jag ta emot ett dass med två hål som ska sitta så att man får fin utsikt...

      Radera