onsdag 4 augusti 2010



Igår tog jag mig äntligen till Göteborg med min man och såg bokbandsutställningen på Röhska. Det är kul att känna igen folks stilar på vad de gör. Jag är mycket för det enkla och strama, där materialet bildar en spännande helhet med titeln. Utställningen pågår till och med den 15 augusti och är väl värd att se.
Vi tog också en sväng till Akvarellmuseet på Tjörn och såg Andrew Wyeth, en amerikansk akvarellist och temperakonstnär. Vi har följt honom i 23 år så det var extra speciellt att se bilderna på riktigt.
Miljön runt muséet är otroligt vacker. Det finns bland annat ateljéer som går att hyra vid havskanten.

4 kommentarer:

  1. Det är Odds bok där på bilden, den vita. =) Jag tycker mycket om den. Det är sju länder under urstansningarna i form av gamla kartor, de länder som är med. Såg du det?
    Jag vill också se utställningen!
    // Linda

    SvaraRadera
  2. Jag köpte boken om böckerna på utställningen. Odds bok var väldigt fin. Jag är glad att jag tog mig dit.

    SvaraRadera
  3. Å, tänk att få se Andrew Wyeths bilder i original, det måste ha varit häftigt!

    SvaraRadera
  4. Det var intressant att se hans tidiga verk. Jag blev starkt berörd. Färgernas samverkan var som en smekning för ögat. Bilderna var också större än jag trodde att de skulle vara.

    SvaraRadera