måndag 13 december 2010

Golvet är mer eller mindre klart. Nu ska det torka över natten, slipas och lackas en sista gång i morgon. Det blev ännu snyggare än jag trott. Lister och inredning väntar, men först ska menyer och notahållare färdigställas. Snart har jag bara loggorna kvar att trycka, när jag får veta hur de vill att de ska placeras. Sedan ska alla större delar limmas ihop, vilket borde gå fort. 32 menyer och 30 notahållare, det blev 240 hörn på menyerna och 64 speglar och ..., pilligt är det men sakta men säkert börjar det likna något.
Det ska bli fantastiskt att göra i ordning verkstan. Det kan bli till helgen om menyerna är klara. Det betyder att jag slipper springa upp på vinden och ner i källaren stup i sju och att allt jag behöver finns inom räckhåll. Det betyder också att vårt övriga hem inte behöver se ut som ett bokbinderi.

3 kommentarer:

  1. Vilket vackert golv! Tänk vad bra för golvläggarna som får behålla sina kunskaper...

    Jag ser framemot att få besöka det färdiga bokbinderiet.

    Kram från Brunolin-Cissi

    SvaraRadera
  2. Tack, golvet känns mycket bra och ser fint ut, tycker vi också.

    SvaraRadera