söndag 2 oktober 2011

Min syster brukar nu och då åka till Rimforsa strand och skulle dit igen i helgen. Hon tycker att de är oerhört trevliga där och har alltid åkt därifrån påfylld med en härlig känsla. På något sätt ville hon återgälda detta och kom på att det kunde vara kul att ha en gästbok, gjord särskilt för Rimforsa strand som en gåva till dem. Hon frågade mig om jag kunde hinna få in ett sådant åtagande i min tidsplanering. Jag fick deras hemsida och fria händer utifrån den. När jag tittade på den såg jag deras färger på ett ungefär och skrev ut deras logga och byggde upp den under klotet. Klotet fick jag levererat via Åsa (bokbindaren som var hos mig förra veckan) . Hon hade passerat Linda från Djurabok och papper som var snäll och infriade mina önskningar. Klotet, som jag tyckte skulle vara i oblekt linnetyp, behövde vara smidigt för att få reliefeffekten att fungera. Det var svårt att få tag på ett rött klot i deras färg men jag hade passande försättsblad, som fick vara med. Jag skulle inte hinna få det levererat i tid från något företag eftersom det var tidspress med i det hela. Jag hittade ett typsnitt, liknande deras bland mina mässingstilar, turligt nog, och präglade in texten gästbok. De hade rätt mycket vit text på sin hemsida och jag ville att boken skulle passa in i stilen.
Min syster bor 10 mil bort från mig och min svärfar bor 7mil åt det hållet . Han var inne i stan och passade då på att hämta boken, som var helt nylimmad och tog den till sig. Min syster åkte sedan till honom och hämtade den och så fick den ligga under press över natten och så kunde hon ta med den till Rimforsa strand. Lite dramatik blev det alltså, för att allt skulle hinnas med.

2 kommentarer: