fredag 7 september 2012

 Trevliga grannar hjälper oss med nödvändigheter. Dasset är byggt av Evert, som också byggde verkstaden. Det ska vara trevlig utsikt när man sitter i det , tänker vi.

Min man står på en pall och målar inför Ljusstråkutsällningen i Striberg.
Vi diskuterar om isoleringen verkligen är rätt gjord och tog råd av Ronny Östling på Grön byggnation och av Milis Ivarsson. Båda hade farhågor om att den inte var bra för huset. Det fanns en träpanel bakom en masonitskiva. Innanför den fanns otrevlig rockwoll och så innerst pärlsponts panel, full med kvistar. Mina föräldrar fick mögel i sin stuga för att de hade felisolerat, så vi är särskilt angelägna om att inte drabbas av det. Min man störde sig dessutom på att det var så fult runt alla fönster och att det inte stämde med huset. Vi rev sonika ner den stående panelen, med viss nervositet över vad som skulle vänta under och så kom den här fina panelen fram och gav rummet en ny karaktär. Det såg betydligt mycket bättre ut kring fönsterna och nu funderar vi på om vi ens ska måla väggen. Vi fick nya tankar om kök och golv. 
 
Utställningen krävde en del jobb och jag kunde inte låta bli att göra några miniböcker. Papperet till dem har jag köpt på djurabok.se. Det är en del jobb även med små böcker. Här ligger de för att ta form.
Så här blev de....
 


 I samma rum som vi,    ställde också Christina Alvner ut sina helt fantastiska Ipad målningar. Jag blev helt kär i denna hundbild och köpte den. 


 Christina tog den här bilden av mig bakom mitt bord och framför min mans tavlor. 


 En och annan stannade till och tittade och jag gjorde mitt till för att de skulle få se vad som går att göra.  Det kom runt 1300 besökare på två dagar.





Min man fortsätter att riva panel och nu har ett stort fönster blivit beställt. 












kvällssolen får avsluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar