söndag 25 september 2011

Kvällen före och en verkstad är beredd att ta emot kursdeltagare. Stolar är inlånade från en vän. Alla lådor är laddade med redskap och anteckningar är skrivna på mitt inköpta blädderblock, som jag fyndade på återvinningscentralen i Örebro.

I am ready to have a workshop in my studio.
Några som jobbar och har jobbat med häftmetoder, från när och fjärran, gamla och nya, alla utan lim.
De var ganska trötta efter dagen och mina fötter sa att de fanns till.






En kund ska få välja en bok. Jag gjorde några när jag ändå var igång.

Someone will chose a book.








Someone got a personal book from her friends. They gave me the paper inside, that was their friends writing and i bound it together and made a hardcover on as an outside.

Någon fick en personlig bok. Inlagan är personliga utskrifter och de som gav bort boken fick välja hur utsidan skulle se ut. På baksidan är det präglat in datumet då gåvan överlämnades.

4 kommentarer:

  1. Tack för i lördags! Så mycket man hann lära sig på en dag. Nu börjar idéerna komma.

    SvaraRadera
  2. Tack själv, det var kul att ha dig här.

    SvaraRadera
  3. Jag får ståpäls när jag tittar på de fina böckerna - har de magnetlås eller...?

    SvaraRadera
  4. Magnetlås, är helt riktigt. Jag gick en kurs för en tyska som lärde ut vad hon kommit på. Jag har lagt till utrymme för penna, tycker att det är en bra idé. Ofta behöver man ju en penna och om det ändå är en klaff så tycker jag att pennan är självskriven.

    SvaraRadera